Herzlich Willkommen am Lehrstuhl für Informations- und Kommunikationsmanagement
Aktuelle Publikationen
- Digital Marketing, Strategy - Design - Digital Technology, Heidelberg 2025
- Multichannel Marketing, Strategy - Design - Digital Technology, Heidelberg 2025
- Digital Business, Strategien, Geschäftsmodelle und Technologien, 8. Auflage, Wiesbaden 2024
- Digital Business and Electronic Commerce: Strategy, Business Models and Technology, 2nd Edition, Heidelberg 2024
- Digital-Marketing – Grundlagen, Instrumente und Prozesse, 5. Auflage, Wiesbaden 2024
- Social Media Services and Open Government - A Conceptual Model, in: Research Handbook on Open Government, Gasco-Hernandez, M. (ed.), Edward Elgar Publishing, Cheltenham (forthcoming) (zusammen mit Marcel Becker)
- Artificial Intelligence and the Transformation of the Working Sphere, in: Gershon, Richard A. (ed.), De Gruyter Handbook of Media Technology and Innovation, Berlin (forthcoming) (zusammen mit Tirza F. Müller)
- Governance Reforms in Germany: An Analysis of Digital Reforms. In: Comparative Governance Reforms, Farazmand, A. (ed.), Springer International Publishing: Cham 2024 (zusammen mit Pascal R.M. Kubin)
- An Ecosystem Framework of AI Governance, in: Oxford Handbook on AI Governance, Bullock, J. (ed.), Oxford University Press: Oxford 2024 (zusammen mit Paul F. Langer und Jan C. Weyerer)
- Digital Business Models - A Literature-Based Taxonomy and Research Avenues, in: International Journal of Innovation Management, DOI: 10.1142/S1363919623300039 (zusammen mit Wilhelm M. Müller und Dr. Paul F. Langer)
- Open Innovation and Digital Government - Dynamic Capabilities and Digital Ideation Methods to Create Public Value, in: International Journal of Public Sector Performance Management, DOI: 10.1504/IJPSPM.2021.10041808 (zusammen mit Paul F. Langer)
- Medien- und Internetmanagement, 11. Auflage, Wiesbaden 2023
- Digital Transformation Driven Business Model Innovation, in: Erik Stavnsager Rasmussen and Nicolaj Hannesbo Petersen, Handbook of Research on Business Model Innovation through Disruption and Digitalisation, IGI Global 2023 (zusammen mit Pascal R. M. Kubin)
- An Integrative Collaborative Ecosystem for Smart Cities - A Framework for Organizational Governance, in: International Journal of Public Administration, Vol. 46, No. 7, 2023 (zusammen mit Wilhelm M. Müller)
- An Integrated Model of Digital Open Government, in: International Journal of Public Administration, Vol. 46, No. 13, 2023 (zusammen mit Marcel Becker und Paul F. Langer)
- Open Government: Development, Concept, and Future Research Directions, in: International Journal of Public Administration, Vol. 46, No 12, 2023 (zusammen mit Marcel Becker und Jan C. Weyerer)
- An Integrative Collaborative Ecosystem for Smart Cities - A Framework for Organizational Governance, in: International Journal of Public Administration, Vol. 46, No. 7, 2023 (zusammen mit Wilhelm M. Müller)
- Mobile Government: Research Development and Research Perspectives, in: International Journal of Public Administration, Vol. 46, No. 4, 2023 (zusammen mit Isabell Falke und Daniel Schmitt)
- An Integrated Framework for Public Service Provision in Smart Cities, in: International Journal of Public Sector Performance Management, Vol. 11, No, 3, 2023 (zusammen mit Wilhelm M. Müller)
- Business model innovation in the public sector: an integrative framework, in: Public Management Review, Vol. 25, No. 2, 2023 (zusammen mit Pascal R. M. Kubin und Jan C. Weyerer)
- Social Media Marketing - A Systematic Review of Quantitative Empirical Studies, in Journal of Business and Management, Vol. 29, No. 1, 2023 (zusammen mit Isabell Balzer)
- Public Business Model Management: A Literature Review-Based Integrated Framework, in: International Journal of Public Sector Performance Management, Vol. 11, No. 1, 2023 (zusammen mit Julia Kohler und Jan C. Weyerer)
- Digitale Transformation und digitale Automatisierung, in: Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), 52. Jahrgang, Nr. 2-3/2023, (zusammen mit Pascal R. M. Kubin)
- Multi Channel Marketing – Grundlagen, Instrumente und Strategien, 3. Auflage, Wiesbaden 2022
- E-Government - Strategie, Organisation und Technologie, Wiesbaden 2022
- Digital Government – Strategy, Government Models and Technology, Heidelberg 2022
- The Concept of Business Models - Development and Research Perspectives, in: International Journal of Innovation Management, Vol. 26, No. 7, 2022 (zusammen mit Wilhelm M. Müller und Dr. Paul F. Langer)
- Governance of Artificial Intelligence: A Risk and Guideline-Based Integrative Framework, in: Government Information Quarterly, Vol. 39, No. 4, 2022 (zusammen mit Jan C. Weyerer und Ines Kehl)
- Open Government Data: A Systematic Literature Review of Empirical Research, in: Electronic Markets, Vol. 32, No. 4, 2022 (zusammen mit Jan C. Weyerer, Marcel Becker und Wilhelm M. Müller)
- Smart City Services: An Empirical Analysis of Citizen Preferences, in: Public Organization Review, Vol. 22, No. 4, 2022 (zusammen mit Marcel Becker und Florian W. Schmidt)
- Digital Disruption and Digital Transformation: A Strategic Integrative Framework, in: International Journal of Innovation Management, Vol. 26, No. 3, 2022 (zusammen mit Jan C. Weyerer und Johanna K. Heckeroth)
- Quo Vadis Business Model Innovation? BMI Status, Development and Research Implications, in: International Journal of Innovation Management, Vol. 26, No. 1, 2022 (zusammen mit Wilhelm M. Müller und Paul F. Langer)
- Digital Business and Electronic Commerce: Strategy, Business Models and Technology, Heidelberg 2021
- An Empirical Analysis of Location-Based Mobile Advertising - Determinants, Success Factors and Moderating Effects, in: Journal of Interactive Marketing, Vol. 54, May 2021 (zusammen mit Dr. Oliver Tuna Kurtz und Paul F. Langer)
- Determinants of mHealth Success: An Empirical Investigation of a User Perspective, in: International Journal of Information Management, Vol. 59, Aug. 2021 (zusammen mit Dr. Steven Birkmeyer und Paul F. Langer)
- Artificial Intelligence in the Public Sector - A Research Agenda, in: International Journal of Public Administration, Vol. 44, No. 13, 2021 (zusammen mit Paul F. Langer und Carolina Fenner)
- Digital Pandemic Response Systems: A Strategic Management Framework Against Covid-19, in: International Journal of Public Administration, Vol. 44, No. 11-12, 2021 (zusammen mit Wilhelm M. Müller und Jan C. Weyerer)
- Citizens and Mobile Government: An Empirical Analysis of Antecedents and Consequences of mGov Usage, in: International Review of Administrative Sciences, Vol. 87, No. 3, 2021 (zusammen mit Dr. Steven Birkmeyer und Paul F. Langer)
- Digital Government: Business Model Development For Public Value Creation-A Dynamic Capabilities Based Framework, in: Public Administration Quarterly, Vol. 45, No. 3, 2021 (zusammen mit Paul F. Langer und Florian W. Schmidt)
- A Meta-Analysis of Smart City Research and Its Future Research Implications, in: International Public Management Review, Vol. 21, No. 2, 2021 (zusammen mit Wilhelm M. Müller)
- Digital Public Services in Smart Cities – An Empirical Analysis of Lead User Preferences, in: Public Organization Review, Vol. 21, No. 2, 2021 (zusammen mit Wilhelm M. Müller und Florian W. Schmidt)
- Strategic Corporate Governance Factors for Municipally-owned Companies: An Empirical Analysis from a Municipal Perspective, in: International Review of Administrative Sciences, Vol. 87, No. 1, 2021 (zusammen mit Prof. Dr. Peter Daiser)
- Success Factors of Brand Community Management in Social Media, in: International Journal of Electronic Business, Vol. 16, No. 1, 2021 (zusammen mit Dr. Vincent Göttel und Paul F. Langer)
- Digitale Plattformen – Struktur und Ausgestaltung der digitalen Intermediation, in: Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), 50. Jahrgang, Nr. 12/2021 (zusammen mit Paul F. Langer)
- Digitale Disruption - Bedeutung, Auswirkungen und Strategien, in: Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), 50. Jahrgang, Nr. 7/2021 (zusammen mit Paul F. Langer)
- E-Government in Deutschland: Entwicklung, Barrieren und Verbesserungsansätze, in: Verwaltung & Management - Zeitschrift für moderne Verwaltung, 27. Jahrgang, Nr. 5/2021 (zusammen mit Pascal R. M. Kubin)
- Covid 19: ein digital basiertes Anti-Pandemie-Konzept, in: Verwaltung und Management - Zeitschrift für moderne Verwaltung, 27. Jahrgang, Nr. 2/2021 (zusammen mit Isabell Falke, Wilhelm M. Müller und Jan C. Weyerer)